19 Haziran 2010 Cumartesi

Dip


Muazzam bir hızla semadayım
Göğün dibine doğru
Düşüyorum

Ellerim bulut içinde.

Uçmak diyor bazıları bu yaptığıma
Ama ben biliyorum;
Yukarıya doğru
Düşüyorum.

Buradan bakınca koca İstanbul çakırkeyif,
Zıpçıktı bir rakı bardağı kırılmış batıyor ciğerine
Meyhaneler, barlar marlar kan revan.
Galata’nın başı dumanlı,
Sokakları serseri sidiğine boyalı
Ve yerlerde sürünüyor sohbetli kavgalar,
Zahmetli vaazlar maazlar.
Kızların bacaklarında jilet izleri var.

Buradan bakınca kızların ciğerinde
Yastık kılıfına bulaşmış ruj lekesi var.

Ruj dediğin kırmızı olur,
Buradan bakınca
Kızların dudağında
Yangın var.
Ama kara gök süpürüyor kırmızıyı,
Lekeleri mekeleri, korkulu yürekleri.
Ve yerlerde sürünüyor ucuz palavracılar,
Uyuz yalancılar malancılar...


Muazzam bir hızla
Çakılacağım göğün dibine.
Bazıları uçmak diyor bu yaptığıma
Ama ben biliyorum;
En sert buluta çarpacağım,
Yağmur yüklü olacak.
Ve bir telaşla
Alelacele boşalacak İstanbul’un üzerine.

Ruj lekeli kızlar göğün dibi delindi diyecekler.
“Gö-ğün di-bi de-lin-di”
İçlerinden biri yukarıya kaldıracak başını
Rimelli kirpiklerine yağmur değecek
Ve yüksek sesle söylenecek:
"Başlarım göğün dibine mibine."

E.A.


stencil: dildo society

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder