19 Haziran 2010 Cumartesi

Casablanca

Günler var seni sevmiyorum
Günler var adamakıllı saçlarımı kestim
Geceler var kitap okur gibi büyüyor içimde bir öfke
Düşünür gibi çiçeklere su veriyorum
Geceler var kar yağmıyor nicedir
Geceler

Var

Sallanıyor bir ipin ucunda

Gidilecek şehirler düşün aklında tut ezberle
Kelebek memleketlerine tırtıl sırtında gidiliyor
Bir daldan bir dala özetliyorlar boyumuz gibi
İstemeden kısalan kısalmayı bir borç bilen ömrümüzü
Kelebek memleketlerinde seferi çiçek tımarcılarını
Menekşeden seyisleri ve çayır panayırlarını düşün
Bir kelebek için bir orman yakanları aklında tut ezberle
Atları esir edenleri eyer bağlayanları bir bir say sobele

Günler günlere karışır harman olur yol olur var-yok olur
Düşlerden pelerin olur giyeni büyütür bil bunu ezberle
Son karısını özler gibi bir balıkçı bükülür kıvrılır duman olur
Günler geçmez olur geceler hasret olur ölüm olur
Kelebek memleketine geldiğine pişman olur balıkçı ah balıkçı
Mitralyöz sesleri gibidir gecenin kurbağa korosu tut bunu
Seni vurur beni öldürür kovanı kalır ıslık gibi ardında bilmez bunu
Ah gecenin yetim sesleri ah kurbağa korosu

Düş kur gidilecek şehirler düşün aklında tut ezberle
Ben sana sorduğumda bir bir say sobele

Çürüyecek sana dokunduğum avuç içlerim bir gün
Tırtıl olacak kelebeğe aşık olacak ağlayıp buhar olacak
Bil bunu
Çürüyecek sana baktığım gözlerim kirpiklerim düşecek
Bir gün bir timsahın gözlerine dönüşecek
Aklında tut bunu ezberle

Düş kur gidilecek şehirler düşün
Yollar bul kıtalar gezegenler keşfet
Kelebek memleketinden gideceğimizi söyle
Bu zindanı terk edeceğiz söyle
Düş kur beni düşün sol yanağımı düşün
Düşün sol yanağımda bir menekşe bitmiş düşün
Düşün "Başka bir dünya mümkün" düşün
Düşün başka bir dünya mümkün bil bunu ezberle

Düşün ben burada çok kaldım
Çok kaldım bu kelebek memleketinde düşün
Ben burada çok şehir tuttum ezberledim
Ben burada günler söndürdüm küllükler doldu taştı
Şarkı söyler gibi tırtıl sevdim günler var burada
Bir adaya bakar gibi özledim ölmeyi günler var
Günler var yılan gibi kıvrılıyor evimin penceresi odamın duvarı

Günler

Var

Ben burada kocamı öldürdüm

E.A.

Underground Poetix, Sayı 5 (Mart, 2010) http://cyberzenarchy.wordpress.com/2010/02/08/underground-poetix-5-sayi-martin-ilk-haftasi-piyasada/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder